İslam ve mantık

Balçiçek Pamir’in Söz Sende programına konuk olan Tekbir Giyim’in sahibi Mustafa Karaduman İslam dışındaki bütün sistemlerin zinayı yasal hale getirdiğini ve İslam’da erkeklerin 4 eşle evlendiğinde zinanın önüne geçildiğini söylemiş.
İslamcı kesimin bir sıkıntısı var. Sürekli olarak, inançları ile ilgili konulara mantıki açıklamalar getirmeye çalışıyorlar. Halbuki, adı üstününde, bunun adı ‘inanç’. Bilimsel açıklamalara ihtiyacı yok. İnanırsın ya da inanmazsın. İnançlara mantıki açıklamalar getirme çabası inananları zor durumlara sokabilir.
Mesela, şimdi Karaduman’ın açıklamasına karşı birisi de çıkıp ‘İslam 4 eşle evliliğe izin veriyor. Kadınlar ve erkeklerin sayısı da yaklaşık olarak eşit olduğuna göre bu her 4 erkekten üçünün evlenecek bir kadın bulamaması anlamına geliyor. Yani, İslam homoseksüelliği teşvik ediyor’ dese ne olacak?

9 Yorum

  1. El idiota - 09 Tem 2008 - 2:25 am

    Islam erkek homoseksuelligini tesvik ediyor denebilir bu anlamda.

    Ama daha mantikli bir yaklasim soyle olabilir: Es arayan ve bosta kalan erkeklerin cogunlukta olmasi, es bulma surecinde erkekler arasinda ciddi bir rekabet yaratiyor. Bu rekabette one cikmak icin erkekler daha cok calismaya, daha cok biriktirmeye, vs. tesvik ediliyor.

    Eger erkeklerin yetenek dagilimi belli kosullari sagliyorsa, bu tarz bir tesvik toplam uretimi artirabilir.

    Tabii bu mantigi ilerleterek diyebiliriz ki o zaman her toplulukta yalniz bir tane erkegin evlenme hakki olsun, digerleri de onun yerine gecmek icin mucadele etsin, ya da etrafinda dolassin.

    Tam da boyle bir mantikla isleyen memeli topluluklari, mesela bazi primat cinsleri var.

  2. nermin - 09 Tem 2008 - 6:41 am

    Doğru bencede inaçlar sorgulanmaz.Herkesin kendine göre inandığı yada inanmadığı şeyler vardır.Bazen de islam inancının altına saklanarak kanuni düzenlemeler yapmak saçma bence.Erkek, 4 değil 8 eşlede evlense zina yapmayacak diye bir garanti yok ki.

  3. orpen - 09 Tem 2008 - 1:34 pm

    Bence kişisel ayrıcalıkları islam üzerinden aklamaya çalışanların söylemlerini dikkate alarak yorum yapmak onlara hakettiğinden fazla değer vermek anlamına geliyor.Zaten normal bir zekaya sahip biri çok eşliliğin hiç bir mantıki açıklamasının olmadığını bilir.

  4. dr jekyll - 10 Tem 2008 - 5:01 am

    eger nufus artis orani yuksek ve kadin erkek arasindaki yas farki da buyukse, bir erkegin birden fazla kadinla evlenmesi escinselligin artmasina gerek kalmadan da mumkun olabilir. bu yuzden eger toplumda escinsel egilimler belirgin degilse, escinsellikten ziyade, kadinlarin cok kucuk yaslarda, varlikli orta yasli erkeklerle evlendirilmeleri daha olasi bir sonuc gibi geliyor bana.

    ote yandan, evliliklerde yasal yas siniri yuksekse, evlenmenin maliyeti yuksekse ve baslik parasi gibi uygulamalar da yayginsa, es alacak birikimi olmayan genc erkeklerin ne yapacagini tahmin etmek guc.

  5. fatma - 10 Tem 2008 - 7:27 am

    Homoseksüelliğin teşvikiyle ilgili bir şey söyleyemem ama yazıdaki inanç ve mantık hakkındaki vurguyu açıkçası çok sevdim. Kanıtlanmış ve herkes tarafından kabul edilmiş bir gerçeğe iman edilemez, o artık akıl ile algılanabilen bir bilgidir zaten. Örneğin, Allah’ın varlığının ancak manevi hislerle algılanabileceği ve tabii ki bir başkasına dayatılamayacağı gibi.
    Yine de Mustafa Karaduman’ın dört eşliliği savunma biçimi bana bal peteği üzerindeki Allah yazısından, ya da ne bileyim kuzu postundaki Muhammed yazısından medet umma zavallılığından daha zavallı geldi. Çünkü Karaduman ve yüzyıllardan bu yana, İslam gibi temiz bir dini erkek üstünlüğü varsayımıyla yorumlayarak bambaşka bir hale getirenlerin dayanağı, Allah’ın varlığına dair sunulan zorlama kanıtlardan bile daha mantıksız ve daha büyük yanılgılarla dolu.
    Zira, ortaya “o kuzuyu ben boyamıştım” diyen biri çıktığında işi kıvırmak kolay da, maazallah kadın aldatmalarının arttığı şu dönemlerde “Erkeği zinadan uzak tutmak için alan açmakta böylesine cömert davranan bir din, beni zinadan uzak tutmak için ne yapabilir?” sorusunu soracak bir kadın karşısında adil ve inançlı mantığın vay haline.

  6. eritrositbey - 10 Tem 2008 - 10:58 pm

    İslamiyette asıl olan kişilerin tek kişiyle evlenmesidir. Teşvik edilen de budur. Dört kadınla evlilik yapılmasına müsaade edilmiştir. Yani mecburiyet yoktur. Çevremizde ne kadar insan çok eşli ki. Osmanlı Devletinin son zamanlarında bile toplumda birden fazla eşi olan ( Ekseriyeti 2 olduğu beyan ediliyor)% 5′i bulmuyormuş. Benim şahsi fikrim bir tane hanımla bile insanlar zar zor geçinirken ikinciyi üçüncüyü nereden geçindirsin. Bir zatın şöyle bir tespiti var ” Denizlerin dalgaları arasında boğuşanlara mı üzüleyim, yoksa birden fazla hanımı olanlar üzüleyim”. Aşağıdaki linkte bu konuda doyurucu açıklamalar bulunmaktadır. Saygılarımla.
    http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00098.htm

  7. mr. brooks - 11 Tem 2008 - 1:26 am

    1. homoseksuellik hormonal dengelerle ilgili bir durum benim bildigim. yani kiz bulamamaktan dogacak birsey degil. ama “bu dunyada herkes tuttugunu … birader” gibi bir anlayisin gecerli oldugunu dusunuyorsaniz o zaman kendi icinizde tutarli sayilabilirsiniz.
    2. tesvik etmek ile izin vermek arasinda fark var.
    3. inanc olayini tamamen akildan bagimsiz gormuyorum. aklin desteklemedigi bir inancinin uzun omurlu olacagini sanmiyorum.

  8. Fatmanur Erdogan - 23 Tem 2008 - 1:02 pm

    o zaman yine dananın kuyruğu kopacak sanırım. gündem maddesi ana sayfadan haber olacak:))

  9. Fereç Hüdür - 25 Oca 2009 - 3:28 am

    İSLAMDA DÖRT EŞLİLİK ÜZERİNE

    Kuran’daki Evlilik, Cinsel Yaşam ve Akrabalık sisteminden habersiz olan, buna rağmen İslam dinini kötüleyenlerin, başlıca iki iddiası vardır, en azından bunlara cevap vermek gerekir, şöyle ki:
    1- Peygamberin, çok evlilik yaptığı ve bu evliliklerinde çocuk yaştaki kızları tercih ettiği iddiası, bir kişi İsterse gerçek peygamber olsun İsterse olmazsın, din diye insanlara önerdiği emirlerin öncelikli ihlalcisi olamaz, böyle yapması halinde hem taraftar bulamaz hem de insanların alay konusu olur, bu açıdan bakıldığında Peygamberinde Evlilik tercihlerinde Kuran’a uygun davranması bir zorunluluktur, bunu dikkate almayan kimseler, özellikle hadis uydurmacıları peygamber hakkında birçok iftiralarda bulunmuşlardır, Kuran İslam ına inanan kimseler için bu saçma iftiralar dini açıdan hiçbir mana ifade etmez, ancak peygamberin şahsına saygısızlık içerdiklerinden bizi üzer.
    Kuran’da nikahlanması helal olan kadınlar konusunda detaylı bilgi vardır, Kuran ın hiçbir ayetinde kadınlarla nikah dışında Çocuklarla nikah yapılır diye bir ayet mevcut değildir, Nikah yaşıyla ilgili olarak, Kuran dan mealen:

    – Evlilik çağına gelinceye kadar yetimleri (gözetip) deneyin, eğer onlarda (rüşden) akılca bir olgunlaşma görürseniz hemen mallarını kendilerine verin. Büyüyecekler (de geri alacaklar) diye o malları israf ile ve tez elden yemeyin. Zengin olan (veli) iffetli olmaya çalışsın, yoksul olan da (ihtiyaç ve emeğine) uygun olarak yesin. Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman yanlarında şahit bulundurun. Hesap sorucu olarak da Allah yeter. 4 Nisa 6

    Görüldüğü gibi, evlilik yaşının tanımında yetimler konu edilmiştir, bu ise çok manalıdır, zira insanlar tarafından korunmaları en zayıf olabileceklerin başında gelirler. Evlilik yaşı için konulan ölçüler,
    a) Evlilik evlilik yaşına gelmiş olanlar için söz konusudur, bu çağı belirten ölçüler,
    b) Akılca olgunlaşmış olmak,
    c) Akılca olgunlaşmış olabilmek için de, maddi servet ve mallarının idaresini kendi başına yapabilecek seviyede olmak gerekir.
    Dünya yüzünde aklı başında hiç kimse bu ölçülerin bir çocukta olabileceğini iddia edebilir veya düşüne bilir mi. Bundan dolayı peygamberin çocuk yaştaki kızlarla nikah yapmış olması mümkün değildir.
    2- Hem peygamberin hem de, Müslümanların kadın düşkünlüğüyle suçlanmaları ve buna gerekçe olarak ta, Müslüman erkeklerin birden fazla bayanla evlenmesinin gösterilmesi, İslam dininde Aile yapısının sağlıklı olması ile en az bunun kadar İslam toplumunun sosyal yönden sağlıklı olması çok önemlidir, insanlar erkek ve kadın olarak birebir sayısal eşitlikte dünyaya gelmemektedirler, bayanların erkek nüfusa göre fazlalık arz ettiği durumlarda fazla bayanların evlenme imkanı bula bilme şansına sahip olmaları için imkan bulan ve eşler arasında adaletli olabileceğine güvenen erkeklerin istemeleri halinde birden fazla bayanı eş olarak almaları toplum sağlığı açısından faydalı bir husustur, aksi takdirde bir eş almaları Allah’ın tavsiyesidir, her iki şekilde de doğan çocukların anne babalarının kim olduğu konusunda karışıklık meydana gelmeyeceğinden de Nesep Sağlığı bozulmuş olmaz, tersi durumda, yani bir kadının birden fazla erkekle evlenmesi halinde, doğan çocukların babalarının kimliği konusunda karışıklık meydana gelmiş olmakla Nesep Sağlığı bozuluş olur, buda topluma toplum sağlığına zarar verici bir durumdur, İslam da bu durum tercih edilmemiştir. Bunlar düşünce bazında akla gelen hususlardır, fakat İslam dini açısından öncelikli olan Allah ın bir konu hakkındaki takdiridir, bizler yanılabiliriz fakat Allah yanılmaz.
    Her öğretinin ortaya koyduğu bir netice vardır, her ağaç meyvesinden bellidir, dünya da birçok ülke bulunmaktadır, çocukları meyveye, toplumun yaş ortalamasını da ağacın dinçliğine benzetirsek, bir bakalım nüfus sayısına göre çocuk sayısı, ve toplumun genç yaş ortalaması hangi inanç toplumuna aittir, bulunacak netice sayısal bir veridir ve bana göre toplumların gelişip dinçleşmesini veya yaşlanıp zayıf düşmesini gösteren çok önemli bir veridir.

    FEREÇ HÜDÜR

Yorum yapın